Een strategie voor Google-advertenties bedenken die voor resultaten zorgt.

8 min


131

Google-advertenties is een van de beste platforms om verkoop en leads voor uw bedrijf te stimuleren.

Maar blindelings gaan en verwachten dat het rijk wordt, is een dwaze boodschap.

Google Ads neemt serieuze vaardigheden, planning en tijd in beslag.

Als iemand zonder een plan van aanpak of strategie naar Google-advertenties zou kunnen springen en miljoenen zou verdienen, zouden we dat doen.

Maar dat kunnen we niet.

Met Google Ads moet je een strategie gebruiken.

U heeft een gepland budget nodig , zoekwoorden, het juiste medium selecteren, advertentiegroepen en bestemmingspagina’s maken en zelfs perfectioneren welke call-to-action u gebruikt.

Verder blijft Google Ads steeds complexer worden.

Klaar om uw persoonlijke Google Ads-strategieplan te maken om resultaten te genereren?

Hier is hoe.

Strategieplan voor Google-advertenties Stap 1:
een budget plannen

De eerste stap naar het maken van een strategisch Google-strategieplan is het ontwikkelen van uw budget.

En dit kan moeilijker zijn dan je denkt.

Het is niet zo eenvoudig als “laten we $ 500 per maand proberen en zien wat er gebeurt.”

Afhankelijk van in welke branche je zit en hoe duur zoekwoorden zijn, kan $ 500 veel meer zijn dan je nodig hebt om te beginnen of nauwelijks genoeg om het oppervlak van je advertentiemogelijkheden te krassen.

Zoekwoordkosten per klik variëren van centen tot dollars tot honderden dollars.

Als u bijvoorbeeld e-commerceproducten zoals basketbalschoenen verkoopt, betaalt u een dollar per klik:

Maar als u op zoek bent naar consulten als advocaat, betaalt u 100x dat bedrag:

Dus die $ 500 zal je nergens brengen.

Niet op standaard conversiepercentages.

En dat is waar budgetvoorspelling in het spel komt.

Door gemiddelde conversiepercentages en kosten per klik in uw ruimte te nemen, kunt u een realistische budgetprognose plannen die u laat zien:

  • Hoeveel moet je uitgeven?
  • Hoeveel conversies u kunt verwachten voor die advertentie-uitgaven
  • Een algemene voorspelling van ROI

Bekijk de gemiddelde CPC’s en succespercentages voor uw branche en benchmarks voor deconversieratio.

Nu u eenmaal die informatie heeft, is het tijd om uw budget te voorspellen, te beginnen met de gemiddelde succespercentages.

Laten we zeggen dat uw brancheconversieratio een royale 10% is.

Dit betekent dat u 10 klikken moet genereren om een ​​enkele conversie te genereren, omdat u 10% van uw klikken omzet (10% van 10 = 1)  

Met deze informatie gebruikt u de volgende formule om te bepalen hoeveel u uitgeeft aan het verkrijgen van één conversielood:

Zoekwoord CPC * Klikken om één gebruiker te converteren op basis van gemiddelde conv. tarief

In dit geval zou de formule er als volgt uitzien:

$ 100 * 10 = 1.000.

Dat betekent dat je terecht kunt verwachten $ 1.000 te betalen voor een lead in die ruimte met dat exacte sleutelwoord.

U kunt dit proces voor uw doelzoekwoorden herhalen om ook die goedkoper te vinden.

Nu u een algemeen idee heeft van hoeveel geld u voor één klant moet uitgeven, heeft u twee opties:

  1. Vermenigvuldig dat met het aantal nieuwe leads dat u elke maand wilt om uw maandelijkse budgetschatting te krijgen
  2. Vind goedkopere zoekwoorden met minder volume (zie stap drie in deze handleiding!)

Als u klaar bent, gaat u naar stap twee om uw advertentienetwerk / medium voor focus te kiezen.

Strategieplan voor Google-advertenties Stap 2:
kies uw advertentienetwerk/ medium

Zoeken? Toon? Boodschappen doen? YouTube?

Welk advertentienetwerk biedt Google het beste voor uw bedrijf?

Dit is sterk afhankelijk van uw budget.

Als u een groot budget en goedkope zoekwoorden / CPC’s heeft, kunt u waarschijnlijk meerdere platforms meteen aanvallen.

Is uw budget bijvoorbeeld $ 500 per dag met goedkope zoekwoorden in het bereik van $ 1- $ 5? Als dat zo is, heb je heel veel ruimte om mee te werken.

U kunt meerdere campagnes uitvoeren in het zoeknetwerk of uw geld verdelen tussen advertenties in het zoeknetwerk en remarketing weergeven.

Als u een lager budget heeft, wilt u niet riskeren uw budget te dun te verspreiden.

Als u dit doet, kunt u mogelijk slechts enkele klikken per dag genereren. En dat zal maanden duren om slechts een paar conversies te tonen.

Ik raad aan om bij uw eerste campagnes op het zoeknetwerk te blijven, tenzij u e-commerce-producten verkoopt met een online winkel.

Met online Shopping-advertenties is Google Shopping uw beste keuze voor goedkope conversies.

Door te beginnen op het zoeknetwerk, geeft u uzelf de kans om verkeer en verkopen op te bouwen die snel worden omgezet.

Zodra u begint met het genereren van rendement op uw investering, kunt u dat geld opnieuw investeren in remarketing van het displaynetwerk om mensen die u de eerste keer niet bij u kochten om te zetten.

Deze strategie kan u helpen een zelfvoorzienende advertentiestrategie te ontwikkelen die niet zozeer wordt beperkt door het budget als het gaat.

Strategieplan voor Google-advertenties Stap 3:
zoek de juiste zoekwoorden

Het vinden van de juiste zoekwoorden op Google Ads is geen gemakkelijke taak.

Wat u ook doet, selecteer alstublieft niet de meest elementaire, hoofdterm in uw branche.

Dit zijn veruit de duurste en meest concurrerende voorwaarden en zullen niet uw meest winstgevende zijn.

De meeste mensen maken de fout grote zoekwoorden te vinden met heel veel volume en denken dat ze het nodig hebben.

Maar is betalen voor een hoog volume zoekwoord de moeite waard? 

Meestal niet, vooral als u niet al de merkleider bent in een bepaalde ruimte.

Als je een enorme merkbekendheid hebt, is het een ander verhaal.

Je kunt er waarschijnlijk mee wegkomen omdat mensen je merk kennen en weten wat je aanbiedt. Geen merkmacht? De kans is groot dat u heel veel klikken genereert die niet worden omgezet, waardoor u bij aanschaf een fortuin kost en u lagere winstmarges genereert.

Neem het voorbeeld van dit zoekwoord voor letseladvocaten:

Het heeft 14.8 duizend zoekopdrachten per maand! Dat is groot. Maar het kost ook $ 118 voor een enkele klik.

Het sleutelwoord vertelt je ook niets diep over wat de zoeker wil.

Willen ze een consult? Willen ze gewoon meer leren over algemene diensten?

Vergelijk dat nu met het volgende sleutelwoord:

Dit zoekwoord is locatiespecifiek en verlaagt de kosten per klik tot slechts $ 30 met 250 zoekopdrachten per maand en een lage moeilijkheidsgraad.

Verdeel uw zoekopdracht nog verder naar specifieke subsets van uw bedrijf en u kunt nog goedkopere zoekwoorden ontdekken met geweldige volumes:

U hoeft niet $ 100- $ 200 per klik te betalen, ongeacht in welke branche u zich bevindt.

Het draait allemaal om het vinden van de juiste zoekwoorden met het juiste volume en concurrentie.

Als het volume hoog is, is de kans groot dat concurrentie ook is, en dat geldt ook voor CPC.

Als het volume gematigd is, kunt u veel meer klikken veroorloven en uw kansen vergroten om solide resultaten te behalen.

Geweldige hulpprogramma’s om te gebruiken zijn SEMRush, Ahrefs en Google’s Hulpprogramma voor zoekwoorden.

Het Google-hulpprogramma voor zoekwoorden is een van mijn favorieten. U vindt het in uw Google-dashboard onder de sectie Planning:

Begin met het typen van een trefwoord op basisniveau dat uw bedrijf samenvat.

Dit genereert een grote lijst met termen voor woordgroepovereenkomsten die ook geschikt kunnen zijn voor uw bedrijf:

Wees bereid om hier tonnen onderzoek te doen. De meeste mensen zullen dat niet doen, wat betekent dat er waarschijnlijk tientallen zoekwoorden zijn met lage concurrentie en heel veel volume.

Nadat u een grote lijst met potentiële zoekwoorden heeft samengesteld, is het tijd om gerichte advertentiegroepen te maken die uw kwaliteitsscore kunnen verhogen en uw kosten per klik kunnen verlagen om geld te besparen.

Strategieplan voor Google-advertenties Stap 4:
Maak gerichte advertentiegroepen

Hoe groter uw budget, hoe meer advertentiegroepen u kunt ontwikkelen en waar u aandacht aan kunt schenken.

Hoe kleiner je budget, des te meer gefocust en aangescherpt zul je moeten krijgen.

Als u een kleiner budget heeft, beperkt u uzelf tot slechts een paar advertentiegroepen die een combinatie van lange staartzoekwoorden bevatten met een lager volume en termen voor het hoofd met een hoog volume.

Dit geeft je een mix van zoekwoordintenties om mee te werken en een aanzienlijk moeilijk bereik voor moeilijkheidsgraden.

Nadat u uw lijst met zoekwoorden heeft beperkt en enkele heeft geselecteerd die u wilt aanvallen, wordt het tijd om gerichte advertentiegroepen te maken.

Gerichte advertentiegroepen zullen de kwaliteitsscores drastisch verbeteren. Maar begrijp het niet alleen. Clicteq gebruikte de gerichte advertentiegroepstrategie om hun kwaliteitsscores bijna drie punten te verhogen:

(Afbeeldingsbron)

De gevolgen? Een 37,5% lagere kosten per lead en een verbetering van 28% van hun klikfrequentie.

Het gebruik van te veel zoekwoorden in één advertentiegroep leidt tot iets als dit:

Yikes. Dat is ongeveer net zo ongespecificeerd als u kunt krijgen met het adverteren van advertenties en zoekwoorden.

Mouwloze jurken zijn enorm anders dan alle andere zoekwoorden in dit stel.

De sleutel hier is uw advertentiegroep te beperken tot bijna identieke varianten van zoekwoorden of het gebruik van SKAG’s, advertentiegroepen met één zoekwoord , zoals dat:

Als u besluit SKAG’s te gebruiken, kunt u gebruikmaken van de drie specifieke zoektypen hierboven:

  • Modifier voor breed zoeken: + zoekwoord
  • Zoeken op woordgroep: ‘trefwoord’
  • Exacte overeenkomst: [trefwoord]

Als u advertentiegroepen enigszins wilt uitbreiden, is dat ook helemaal goed.

Als u bijvoorbeeld de volgende zoekwoorden in één advertentiegroep had, zou dat ook werken:

  • Rechtsgeleerdheid
  • Blessure advocaat

Deze zijn in essentie identiek, dus plaatsing in dezelfde advertentiegroep is onschadelijk.

U begint problemen tegen te komen wanneer u varianten zoals deze in dezelfde advertentiegroep gebruikt:

  • Rechtsgeleerdheid
  • Auto-letseladvocaat
  • Werk letsel advocaat

Deze zoekwoorden laten sterk verschillende omstandigheden zien en daarom moeten ze overeenkomen met specifieke exemplaren en voorbeelden.

Bent u klaar met het maken van uw gerichte advertentiegroepen? Het is tijd om wat advertenties te schrijven en een paar bestemmingspagina’s te ontwikkelen!

Strategieplan voor Google-advertenties Stap 5:
ontwikkel opzettelijke advertentie-kopie en bestemmingspagina’s

Uw advertentie en bestemmingspagina zijn twee essentiële componenten voor het stimuleren van verkopen op Google-advertenties. Je strategie kan niet compleet zijn zonder hen.

Als het aankomt op het schrijven van advertenties, moet u overeenkomen met de intentie van het zoekwoord dat u target en voldoende waarde bieden om een ​​klik te genereren.

Piep bijvoorbeeld deze advertentie hieronder:

De eerste drie adverteerders komen niet overeen, en ze maken geen verkopen.

De laatste? Dat is dezelfde opzet, wat in dit geval is om onderzoek te doen naar de beste CRM-software, en een bepaald merk niet te horen zeggen dat ze de beste zijn.

Dat is net als rijden door een restaurant in het midden van nergens dat zegt: “Beste diner in Amerika *.”

* Gestemd door eigenaar en personeel. Leuk.

Analyseer de intentie en houd uw advertentie gericht op slechts een paar eenvoudige factoren:

  1. Trefwoord gericht
  2. Voordelen
  3. Oproep tot actie

Houd het voor uw bestemmingspagina eenvoudig en zorg dat u de overeenkomende berichten blijft onderhouden door hetzelfde zoekwoorddoel en exact dezelfde call-to-action voort te zetten.

En dat is het!

Klaar voor stap zes?

Strategieplan voor Google-advertenties Stap 6:
selecteer uw biedmodel en verzend het live!

Het kiezen van de juiste biedstrategie is niet eenvoudig. Waarom? Google biedt u ongeveer tien biedstrategieën waaruit u kunt kiezen.

Als je gedetailleerde informatie wilt over elk type bieding, heb ik daarvoor een uitstekende handleiding geschreven over AdEspresso 😎

Klik gewoon op de afbeelding hieronder.

Als u het korte en zoete antwoord wilt, zal ik uiteenzetten welke biedstrategieën het beste zijn voor verschillende advertentiedoelen.

Conversiedoel :

Richt u uw campagne op het verkrijgen van verkoop, leads of aanmeldingen? Gebruik deze biedtypen …

  • Conversies maximaliseren
  • Doel-CPA
  • Doel-ROAS
  • Overtreffingspercentage targeten

Website bezoeken doel :

Wilt u meer mensen laten landen op uw site? Probeer het volgende …

  • Klikken maximaliseren
  • Locatie van doelzoekpagina
  • Handmatig CPC-bieden

Doel van het merk :

Gericht op het krijgen van een aantal goede ouderwetse merkbewustzijn? Hier zijn enkele solide biedingstypen om uw CPC te verlagen …

  • Locatie van doelzoekpagina
  • Overtreffingspercentage targeten
  • CPM en CPM voor YouTube en Display Netwerk

Proficiat! Je hebt het gedaan!

Verstuur uw campagnes nu live en herhaal deze strategie telkens wanneer u een nieuwe campagne of advertentiegroep start.

Conclusie

Het maken van een strategisch plan voor uw advertenties op Google-advertenties is van cruciaal belang voor succes.

Naar binnen gaan zonder een is een recept om geld uit te geven zonder geld te verdienen.

Laten we alle stappen samenvatten die u nodig hebt bij het maken van uw strategieplan voor Google-advertenties:

1️⃣ Begin met het budget.

Uw budget bepaalt wat u op realistische wijze kunt doen op Google-advertenties.

Hoog budget? U kunt meerdere media en meerdere campagnes in één keer testen. 
Klein budget? Blijf bij het zoeknetwerk en een enkele, gerichte campagne.

2️⃣  Kies uw advertentienetwerk / medium voor focus.

3️⃣  Besteed tijd aan onderzoek naar zoekwoorden om long-tail-zinnen te ontdekken die intentie en goedkope CPC bevatten.

4️⃣  Maak gerichte advertentiegroepen waarmee u uw kwaliteitsscore en conversies kunt verhogen.

5️⃣  Ontwikkel op intentie gebaseerde ad-kopie en bestemmingspagina’s

6️⃣  Kies de juiste biedstrategie

Herhaal het proces voor elk van uw intenties voor uw Google-campagne  .

 🎉 Stuur uw campagne met Google-advertenties live! 📈

Google-advertenties bieden adverteerders de mogelijkheid om hun bedrijf te laten groeien. Maar zonder een strategisch plan, zal dat niet gebeuren.


Erwin@delaatbusiness.com
Dag, Hulp nodig met internet marketing of websites maken? neem dan contact op

0 Comments

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format